Jezelf goed voelen begint in je buik

ALGEMENE VOORWAARDEN HAPPY BELLY

ARTIKEL 1. | DEFINITIES

In deze algemene voorwaarden worden de volgende termen, steeds met hoofdletter aangeduid, in de navolgende betekenis
gebruikt.

  1. Happy Belly: de vennootschap onder firma Happy Belly, de gebruiker van deze algemene voorwaarden, gevestigd aan Peter van Anrooylaan 24, 5654 MC te Eindhoven, ingeschreven in het Handelsregister onder KvK-nummer 90099990.
  2. Klant: iedere natuurlijke of rechtspersoon met wie Happy Belly een Overeenkomst heeft gesloten of beoogt te sluiten.
  3. Consument: een Klant, natuurlijk persoon, niet handelend in de uitoefening van een beroep of bedrijf.
  4. Partijen: Happy Belly en de Klant gezamenlijk.
  5. Overeenkomst: iedere overeenkomst tussen Partijen in het kader waarvan Happy Belly zich jegens de Klant heeft verbonden tot de verkoop en levering van Producten.
  6. Overeenkomst op Afstand: een Overeenkomst die tussen Happy Belly en een Consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor contractsluiting op afstand zonder gelijktijdige persoonlijke aanwezigheid van Happy Belly en de Consument en waarbij, tot en met het moment van het sluiten van de Overeenkomst, uitsluitend gebruik wordt gemaakt van één of meer middelen voor communicatie op afstand, zoals in geval een bestelling van de Consument in de Webshop. Een Overeenkomst is aldus geen Overeenkomst op Afstand indien daarbij door Happy Belly geen georganiseerd systeem voor contractsluiting op afstand wordt gebruikt, bijvoorbeeld als de Consument de contactgegevens van Happy Belly op internet opzoekt en per e-mail of telefonisch een Overeenkomst sluit.
  7. Webshop: www.happybellykitchen.nl.
  8. Producten: de in de kader van de Overeenkomst door Happy Belly aan de Klant te verkopen en te leveren zaken, waaronder, doch niet uitsluitend, begrepen kunnen zijn, versgebakken glutenvrij zuurdesembrood, pizzadeeg, koekjes, brownies, pannenkoeken- en broodmixen en andere melen, alsook katoenen tassen en eventuele andere duurzame producten.
  9. Aanbod: een aan de Klant gericht mondeling dan wel Schriftelijk Aanbod met de strekking om door aanvaarding daarvan een Overeenkomst tot stand te brengen, waaronder, doch niet uitsluitend, begrepen kan zijn, een aanbod in de Webshop, een offerte, een aanbieding in de fysieke winkel van Happy Belly, maar ook een telefonisch voorstel.
  10. Schriftelijk: communicatie op schrift, communicatie per e-mail of enige andere wijze van communicatie die met het oog op de stand der techniek en de in het maatschappelijk verkeer geldende opvattingen hiermee gelijk kan worden gesteld.

ARTIKEL 2. | ALGEMENE BEPALINGEN

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk Aanbod, iedere Overeenkomst en alle daaruit tussen Partijen voortvloeiende rechtsverhoudingen.
  2. De toepasselijkheid van de eventuele algemene voorwaarden van de Klant, onder welke benaming dan ook aangeduid, wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.
  3. Van het bepaalde in deze algemene voorwaarden kan uitsluitend uitdrukkelijk en Schriftelijk worden afgeweken. Indien en voor zover het bepaalde in deze algemene voorwaarden afwijkt van hetgeen Partijen uitdrukkelijk en Schriftelijk zijn overeengekomen, prevaleert hetgeen Partijen uitdrukkelijk en Schriftelijk zijn overeengekomen.
  4. Vernietiging of nietigheid van één of meer van de bepalingen uit deze algemene voorwaarden of de Overeenkomst als zodanig, laat de geldigheid van de overige bedingen onverlet. In een voorkomend geval zijn Partijen verplicht in onderling overleg te treden teneinde een vervangende regeling te treffen ten aanzien van het aangetaste beding. Daarbij wordt zoveel mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling in acht genomen.

ARTIKEL 3. | AANBOD EN TOTSTANDKOMING VAN DE OVEREENKOMST

  1. Elk Aanbod is vrijblijvend, ook in geval het Aanbod voor een bepaalde tijd geldig is. Happy Belly kan zijn Aanbod tot meteen, althans zo spoedig mogelijk na de aanvaarding daarvan door de Klant, nog intrekken. Indien in een dergelijk geval reeds betaling door de Klant heeft plaatsgevonden, bijvoorbeeld in geval van een bestelling in de Webshop, zal Happy Belly meteen, althans zo spoedig mogelijk, voor terugbetaling zorgdragen.
  2. Aan een Aanbod dat een kennelijke fout of vergissing bevat, kan de Klant geen rechten ontlenen.
  3. Iedere Overeenkomst komt, onverminderd het bepaalde in lid 1, tot stand op het moment dat de Klant het Aanbod, op de eventueel daartoe door Happy Belly aangewezen wijze, heeft aanvaard. Indien de aanvaarding van de Klant afwijkt van het Aanbod, komt de Overeenkomst niet conform deze afwijkende aanvaarding tot stand, tenzij Happy Belly anders aangeeft.
  4. Indien de Klant de Overeenkomst namens een andere natuurlijke of rechtspersoon sluit, verklaart hij door het aangaan van de Overeenkomst daartoe bevoegd te zijn. De Klant is naast deze (rechts)persoon hoofdelijk aansprakelijk voor de nakoming van de uit die Overeenkomst voortvloeiende verplichtingen.

ARTIKEL 4. | HERROEPINGSRECHT VOOR CONSUMENTEN BIJ EEN OVEREENKOMST OP AFSTAND

  1. Behoudens het bepaalde in het overige van dit artikel en met name het bepaalde in het volgende lid, kan een Consument een Overeenkomst op Afstand tot 14 dagen nadat de Producten door of namens de Consument in ontvangst zijn genomen, zonder opgave van redenen herroepen.
  2. De Consument heeft geen herroepingsrecht in geval van:

    a) de levering van Producten met een beperkte houdbaarheid, waaronder in elk geval begrepen verse etenswaren zoals broden, pizzadeeg, brownies, koekjes en andere consumptiemiddelen met een houdbaarheid van minder dan twee maanden;

    b) de levering van Producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling of directe verpakking na de levering is verbroken. Consumptiemiddelen waarvan de verzegeling of directe verpakking na de levering is geopend, zijn dan ook van het herroepingsrecht uitgesloten;

    c) de levering van andere Producten ten aanzien waarvan het herroepingsrecht volgens Afdeling 6.5.2B van het Burgerlijk Wetboek is uitgesloten dan wel geen toepassing vindt. Deze uitsluitingsgronden zijn voor het huidige productaanbod van Happy Belly niet relevant, maar indien daarvan in toekomstige gevallen toch sprake is, zal de betreffende uitsluitingsgrond uitdrukkelijk in het Aanbod bij het betreffende Product worden vermeld.

  3. De Consument kan de Overeenkomst op Afstand herroepen door gebruikmaking van het door Happy Belly aangeboden modelformulier voor herroeping of middels een andersoortige ondubbelzinnige verklaring op een duurzame gegevensdrager, een verzoek in te dienen bij Happy Belly. Zo spoedig mogelijk nadat Happy Belly in kennis is gesteld van het voornemen van de Consument om de Overeenkomst op Afstand te herroepen en indien is voldaan aan de voorwaarden van dit artikel, zal Happy Belly de herroeping van de Overeenkomst op Afstand per e-mail bevestigen. Op de Consument rust de bewijslast dat de Overeenkomst op Afstand tijdig en conform vorenstaande is herroepen.
  4. In geval van geleverde Producten dient de Consument gedurende de bedenktijd zorgvuldig om te gaan met de betreffende Producten en de verpakkingen daarvan. De Consument mag de te retourneren Producten slechts in die mate hanteren en inspecteren voor zover nodig is om de aard en kenmerken van de Producten te beoordelen. Het uitgangspunt hierbij is dat de Consument de Producten slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een fysieke winkel zou mogen doen.
  5. Geleverde Producten dient de Consument onbeschadigd, met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking aan Happy Belly te retourneren.
  6. De Consument is aansprakelijk voor de waardevermindering van geretourneerde Producten die het gevolg is van een manier van omgaan met de Producten die verder gaat dan is toegestaan ingevolge lid 4. Happy Belly is gerechtigd deze waardevermindering aan de Consument in rekening te brengen, al dan niet door deze te verrekenen met de eventueel van de Consument reeds ontvangen betaling.
  7. Teruglevering van Producten dient plaats te vinden binnen 14 dagen nadat de Consument de Overeenkomst op Afstand conform het bepaalde in lid 3 heeft herroepen.
  8. De kosten van retournering van Producten komen voor rekening van de Consument.
  9. Happy Belly zal de eventueel reeds van de Consument ontvangen betaling, minus de eventuele waardevermindering, zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping van de Overeenkomst op Afstand aan de Consument terugbetalen, mits de eventueel terug te leveren Producten door Happy Belly zijn terugontvangen, dan wel door de Consument is aangetoond dat de Producten daadwerkelijk retour zijn gezonden.

ARTIKEL 5. | ANNULERING VAN DE OVEREENKOMST ANDERS DAN OP GROND VAN ARTIKEL 4

  1. Het bepaalde in de volgende leden van dit artikel laat het bepaalde in artikel 4 onverlet. Het bepaalde in artikel 4 prevaleert dan ook boven het bepaalde in dit artikel 5.
  2. Versproducten zoals versgebakken glutenvrij zuurdesembrood, pizzadeeg, koekjes en brownies, worden vanaf 48 uur vóór de levering gebakken. Annulering van bestellingen van versproducten door de Klant, is mogelijk tot 48 uur vóór de levering daarvan. In geval van latere annulering blijft de Klant de volledige overeengekomen prijs verschuldigd.
  3. De Klant blijft eveneens de volledige overeengekomen prijs verschuldigd indien hij overgaat tot annulering van bestellingen betreffende andere Producten dan versproducten.

ARTIKEL 6. | LEVERING, KLACHTEN EN CONFORMITEIT

  1. Levering van de Producten vindt plaats op de uitdrukkelijk overeengekomen plaats en wijze, bij gebreke waarvan levering plaatsvindt op de plaats en wijze zoals uit de gewoonte voortvloeit. In geval van bezorging geschiedt levering op het door de Klant opgegeven afleveradres en komen de bezorgkosten voor rekening van de Klant. Bezorging op zaterdagen is niet mogelijk.
  2. De Klant dient op het moment van leveren, althans onmiddellijk daarna, te onderzoeken of de aard en de hoeveelheid van de Producten aan de Overeenkomst beantwoorden en deze en de verpakkingen daarvan vrij zijn van ten tijde van de levering zichtbare of anderszins merkbare schade of gebreken. Indien de aard en/of hoeveelheid van de Producten naar oordeel van de Klant niet aan de Overeenkomst beantwoord(t)(en) dan wel de Producten of de verpakkingen naar oordeel van de Klant niet vrij zijn van ten tijde van de levering zichtbare of anderszins merkbare schade of gebreken, dient de Klant daarvan onmiddellijk, althans binnen 24 uur na de levering mededeling te doen aan Happy Belly en in geval van beschadiging van de Producten of verpakkingen, duidelijke foto’s toe te sturen. In geval de Producten op locatie van Happy Belly worden geleverd, wordt geacht dat de aard en hoeveelheid van de Producten aan de Overeenkomst beantwoorden en deze en de verpakkingen daarvan vrij zijn van ten tijde van de levering zichtbare of anderszins merkbare schade of gebreken, als de Producten zonder enig Schriftelijk voorbehoud door of namens de Klant zijn meegenomen.
  3. Klachten met betrekking tot ten tijde van de levering redelijkerwijs niet-zichtbare of anderszins niet-kenbare gebreken, dienen binnen 24 uur nadat de Klant van het bestaan van het gebrek in kennis is geraakt, althans redelijkerwijs in kennis had kunnen geraken, Schriftelijk bij Happy Belly te zijn ingediend.
  4. In afwijking van het bepaalde in de vorige leden van dit artikel geldt dat een Consument er geen beroep meer op kan doen dat de consumentkoop non-conform is (lid 8), indien daarover niet binnen twee maanden na ontdekking van het gebrek of de tekortkoming door de Consument, bij Happy Belly is geklaagd. Ten aanzien van bederfelijke waren, zoals zuurdesembrood, pizzadeeg, koekjes en brownies geldt evenwel niet de wettelijke omkering van de bewijslast, waardoor de Consument dient te bewijzen dat sprake was van non-conformiteit.
  5. Indien de Klant niet tijdig of overeenkomstig het bepaalde in de vorige leden klaagt, vloeit er voor Happy Belly uit een dergelijke klacht van de Klant geen enkele verplichting of aansprakelijkheid voort.
  6. Ook indien de Klant tijdig klaagt, blijft zijn verplichting tot volledige en tijdige betaling, alsmede zijn verplichting tot verdere nakoming van de Overeenkomst, bestaan, behoudens voor zover de wet daaraan ten behoeve van de Consument dwingend in de weg staat.
  7. Indien een klacht in het kader van een Overeenkomst op Afstand, niet in onderling overleg kan worden opgelost, kan de Consument het geschil voorleggen aan de geschillencommissie via het ODR-platform (ec.europa.eu/consumers/odr/).
Conformiteit
  1. Happy Belly staat ervoor in dat de Producten aan de Overeenkomst beantwoorden en aldus voldoen aan de redelijke verwachtingen die de Klant op grond van de Overeenkomst mocht hebben (conformiteit).
  2. Een aanspraak op basis van non-conformiteit vervalt in elk geval indien een gebrek van een Product het gevolg is van een na de levering van buiten komende oorzaak of een andere niet aan Happy Belly toerekenbare omstandigheid. Daaronder wordt niet-limitatief bedoeld begrepen, gebreken als gevolg van beschadiging van buitenaf en onjuiste of onoordeelkundige bewaring of behandeling.
  3. Voor een geldig beroep op non-conformiteit dient de Klant ter zake tijdig en overeenkomstig het bepaalde in de vorige leden bij Happy Belly te klagen.
  4. De Klant kan slechts een geldig beroep doen op non-conformiteit indien de Klant aan al zijn uit de Overeenkomst voortvloeiende betalingsverplichtingen heeft voldaan.

ARTIKEL 7. | OVERMACHT

  1. Happy Belly is niet verplicht de Overeenkomst (verder) na te komen indien en voor zolang hij daartoe niet in staat is als gevolg van overmacht. Onder overmacht wordt, naast hetgeen daaromtrent in de wetgeving en jurisprudentie wordt begrepen, verstaan, technische storingen, brand, transportbeperkingen, stroomstoringen en dergelijke, waardoor nakoming van de Overeenkomst blijvend of tijdelijk onmogelijk is.
  2. Indien de overmachtssituatie de nakoming van de Overeenkomst blijvend onmogelijk maakt, zijn Partijen gerechtigd de Overeenkomst met onmiddellijke ingang te ontbinden.
  3. Indien Happy Belly bij het intreden van de overmachtssituatie reeds gedeeltelijk aan zijn verplichtingen heeft voldaan, of slechts gedeeltelijk nog aan zijn verplichtingen kan voldoen, is hij gerechtigd het reeds uitgevoerde gedeelte c.q. nog uitvoerbare gedeelte van de Overeenkomst afzonderlijk in rekening te brengen als ware er sprake van een zelfstandige Overeenkomst. Overige schade als gevolg van overmacht komt niet voor vergoeding in aanmerking.

ARTIKEL 8. | OPSCHORTING EN ONTBINDING

  1. Happy Belly is bevoegd de verdere uitvoering van de Overeenkomst op te schorten of de Overeenkomst met directe ingang geheel of gedeeltelijk te ontbinden, indien de Klant tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen uit de Overeenkomst (waaronder het bepaalde in deze algemene voorwaarden aldus mede begrepen), tenzij de tekortkoming van de Klant, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, deze opschorting of ontbinding met haar gevolgen redelijkerwijs niet rechtvaardigt.
  2. Indien de nakoming van de verplichtingen van de Klant ten aanzien waarvan hij tekortschiet, niet blijvend onmogelijk is, ontstaat de bevoegdheid tot ontbinding pas nadat de Klant Schriftelijk door Happy Belly in gebreke is gesteld, in welke ingebrekestelling een redelijke termijn is vermeld waarbinnen de Klant zijn verplichtingen alsnog kan nakomen en de nakoming na verstrijken van de laatstbedoelde termijn nog steeds is uitgebleven. Het bepaalde in de vorige zin geldt niet indien Happy Belly uit een mededeling van de Klant moet afleiden dat de Klant blijvend in de nakoming zal tekortschieten, in welk geval een ingebrekestelling dan ook zinloos is en de ontbinding zonder ingebrekestelling kan geschieden.
  3. Tenzij de Klant zijn (toekomstige) betalingsverplichtingen jegens Happy Belly reeds volledig is nagekomen, is Happy Belly gerechtigd om de Overeenkomst met onmiddellijke ingang geheel of gedeeltelijk te ontbinden, indien de Klant in staat van faillissement verkeert, enig beslag op zijn goederen is gelegd of anderszins niet vrijelijk over zijn vermogen kan beschikken.
  4. Voorts is Happy Belly gerechtigd de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden indien zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de Overeenkomst onmogelijk is of ongewijzigde instandhouding daarvan in redelijkheid niet van hem kan worden gevergd.
  5. De Klant maakt nimmer aanspraak op enige vorm van schadevergoeding in verband met het door Happy Belly op grond van dit artikel uitgeoefende opschortings- en/of ontbindingsrecht.
  6. Indien de grond die tot opschorting of ontbinding van de Overeenkomst heeft geleid, aan de Klant kan worden toegerekend (wat slechts in geval van lid 4 niet altijd zo hoeft te zijn), maakt Happy Belly jegens de Klant aanspraak op vergoeding van de schade die Happy Belly dientengevolge lijdt.
  7. Indien Happy Belly de Overeenkomst op grond van dit artikel ontbindt, zijn alle eventuele nog openstaande vorderingen op de Klant onmiddellijk opeisbaar.

ARTIKEL 9. | PRIJZEN, BEZORGKOSTEN EN BETALINGEN

  1. Partijen komen de prijs waartegen de Producten worden geleverd, alsook de eventuele bezorgkosten, uitdrukkelijk overeen, bij gebreke waarvan levering plaatsvindt tegen de op dat moment door Happy Belly gehanteerde tarieven.
  2. Alle door Happy Belly vermelde en door de Klant aan Happy Belly verschuldigde bedragen zijn exclusief btw, tenzij uitdrukkelijk en Schriftelijk anders is vermeld.
  3. Indien de Klant een Consument is, geldt in afwijking van het bepaalde in de vorige twee leden dat het Aanbod uitdrukkelijk vermeldt de totale prijs van de Producten, met inbegrip van alle belastingen, en, voor zover van toepassing, de bezorgkosten, of, indien deze kosten redelijkerwijs niet vooraf kunnen worden berekend, in ieder geval het feit dat er eventueel bezorgkosten verschuldigd kunnen zijn.
  4. In geval van vooruitbetaling is Happy Belly niet gehouden (verder) uitvoering te geven aan de Overeenkomst dan wanneer de Klant de vooruitbetaling volledig heeft voldaan.
  5. Betalingen dienen te geschieden op de daartoe door Happy Belly aangewezen wijze en op het door Happy Belly aangegeven moment of binnen de door hem vermelde termijn.
  6. Happy Belly is gerechtigd de eventueel aan de Klant toekomende facturen uitsluitend per e-mail aan hem beschikbaar te stellen.
  7. De Klant is steeds gehouden te betalen zonder beroep op opschorting of verrekening, behoudens voor zover de wet daaraan ten behoeve van de Consument, dwingend in de weg staat.
  8. Indien tijdige betaling achterwege blijft, treedt het verzuim van de Klant van rechtswege in. Vanaf de dag dat dit verzuim intreedt, is de Klant, over het openstaande bedrag, een rente van 2% per maand verschuldigd, waarbij een gedeelte van een maand als volledige maand wordt aangemerkt. In afwijking van de vorige zin, geldt in plaats van de daar bedoelde contractuele rente, de wettelijke rente indien de Klant handelt in hoedanigheid van Consument.
  9. Alle redelijke kosten, zowel gerechtelijke, buitengerechtelijke als executiekosten, gemaakt ter verkrijging van door de Klant verschuldigde bedragen, komen voor rekening van de Klant.

ARTIKEL 10. | AANSPRAKELIJKHEID

  1. Happy Belly is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van door de Klant verstrekte onjuiste of onvolledige gegevens, een andere tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen van de Klant die uit de wet of de Overeenkomst voortvloeien, evenmin als voor schade als gevolg van een andere omstandigheid die niet aan Happy Belly kan worden toegerekend.
  2. Aansprakelijkheid van Happy Belly voor indirecte schade, gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen, verminderde goodwill, schade door bedrijfsstagnatie, schade als gevolg van aanspraken van personeel of afnemers van de Klant, verminking of verlies van data en alle andere vormen van schade dan genoemd in het volgende lid, uit welken hoofde dan ook, is uitgesloten.
  3. De in deze algemene voorwaarden opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid van Happy Belly gelden niet indien de schade te wijten is aan opzet of bewuste roekeloosheid van Happy Belly of zijn leidinggevende ondergeschikten. Happy Belly is uitsluitend aansprakelijk te houden voor aan hem toerekenbare, directe schade. Onder directe schade wordt uitsluitend verstaan:
    • redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade, voor zover de vaststelling betrekking heeft op schade in de zin van deze algemene voorwaarden;
    • de eventuele redelijke kosten noodzakelijk om de gebrekkige prestatie van Happy Belly aan de Overeenkomst te laten beantwoorden;
    • redelijke kosten, gemaakt ter voorkoming of beperking van schade, voor zover de Klant aantoont dat deze kosten hebben geleid tot beperking van de directe schade als bedoeld in deze algemene voorwaarden.
  1. In geval niettegenstaande bepaalde in de vorige leden van dit artikel, enige aansprakelijkheid op Happy Belly mocht rusten, zal deze aansprakelijkheid beperkt zijn tot herstel of vervanging van de Producten waarop de aansprakelijkheid van Happy Belly betrekking heeft. Indien herstel of vervanging niet mogelijk is of aantoonbaar zinloos is, zal de aansprakelijkheid van Happy Belly beperkt zijn tot eenmaal de factuurwaarde van de Overeenkomst, althans dat gedeelte van de Overeenkomst waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft, met dien verstande dat de aansprakelijkheid van Happy Belly in ieder geval te allen tijde beperkt is tot ten hoogste het bedrag dat op grond van de door Happy Belly afgesloten bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering in het betreffende geval daadwerkelijk wordt uitgekeerd, vermeerderd met het eventuele eigen risico van Happy Belly dat volgens die verzekering toepassing vindt.
  2. In geval van een consumentenkoop strekken de beperkingen van dit artikel niet verder dan is toegestaan ingevolge artikel 7:24 lid 2 van het Burgerlijk Wetboek.
  3. De verjaringstermijn van alle rechtsvorderingen jegens Happy Belly bedraagt 12 maanden na ontstaan van die vordering. In afwijking van de vorige zin verjaren aan Consumenten toekomende rechtsvorderingen en verweren die gegrond zijn op feiten die de stelling zouden rechtvaardigen dat een consumentenkoop niet aan de Overeenkomst beantwoordt, door verloop van twee jaren.

ARTIKEL 11. | EIGENDOMSVOORBEHOUD

Geleverde Producten blijven eigendom van Happy Belly totdat de Klant ter zake de betreffende Overeenkomst al zijn betalingsverplichtingen jegens Happy Belly is nagekomen. De Klant geeft onvoorwaardelijke toestemming aan Happy Belly of door Happy Belly aangewezen derden om al die plaatsen te betreden waar de Producten waarop het eigendomsvoorbehoud rust zich bevinden. De Klant dient Happy Belly op eerste verzoek alle informatie te verschaffen teneinde zijn eigendomsrechten te kunnen uitoefenen.

ARTIKEL 12. | SLOTBEPALINGEN

  1. Op iedere Overeenkomst en alle daaruit tussen Partijen voortvloeiende rechtsverhoudingen is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
  2. Alvorens een eventueel beroep te doen op de rechter, zijn Partijen verplicht zich optimaal in te spannen om het geschil in onderling overleg te beslechten.
  3. Uitsluitend de bevoegde rechter binnen het arrondissement van de rechtbank Oost-Brabant wordt in eerste aanleg aangewezen om van eventuele gerechtelijke geschillen tussen Partijen kennis te nemen, onverminderd het recht van Happy Belly een andere volgens de wet bevoegde rechter aan te wijzen. Indien de Klant een Consument is, is de Consument gerechtigd de volgens de wet bevoegde rechter te kiezen nadat Happy Belly Schriftelijk heeft aangekondigd bij de door hem aangewezen rechter te willen procederen.
  4. Indien deze algemene voorwaarden in meerdere talen beschikbaar zijn, is de Nederlandstalige versie daarvan steeds bepalend voor de uitleg van de daarin opgenomen bedingen.